- 
?
 
Bize Ula??n
Tevfikbey Mah. Samipa?a Cad. No:57 Sefak?y
Kü?üK?EKMECE - ?STANBUL
Tel:
+90 212 470 96 94
Gsm:
+90 532 612 09 37
E-Mail:
?leti?im BilgileriSIK SORULAN SORULAR
RİSKLİ BİNALAR NASIL TESPİT EDİLECEK ?
Riskli binaların tespiti, maliklerin tapu ve kimlik fotokopisi ile yapacakları müracaat üzerine, Bakanlığımızca lisans verilen ve listesi Çevre ve Şehircilik Bakanlığının resmi internet sitesi ile www.kentseldonusum.gov.tr adresinde güncel olarak yayımlanan kurum veya kuruluşlarca yapılacaktır.
KANUN KAPSAMINDA HANGİ BANKALARDAN KREDİ ALINABİLİR ?
Kanun kapsamında protokol yapılmış bankaların listesi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı"nın resmi internet sitesinde ve www.kentseldonusum.gov.tr adresinde yayınlanmaktadır.
RİSKLİ BİNANIN YIKTIRILMASI SÜRECİ NASIL İŞLEYECEK ?
Riskli bina tespitinin kesinleşmesinden sonra bu binaların yıktırılması için maliklere 60 günden az olmamak üzere süre verilecek, bu süre içinde riskli binaların yıktırılıp yıktırılmadığı kontrol edilecek, yıktırılmamış ise 30 günden az olmak üzere ek süre verilecek ve verilen bu süreler içinde maliklerce riskli yapılar yıktırılmaz ise, yıktırma işlemleri mahallî idarelerin de iştiraki ile mülki amirler tarafından gerçekleştirilecektir.
KANUN KAPSAMINDA YAPILACAK YARDIM VE DESTEKLER NELERDİR ?
Riskli alanlarda, rezerv yapı alanlarında veya riskli binalarda yaşayan vatandaşlarımıza talepleri doğrultusunda 18 aya kadar kira yardımı yapılacak ya da bankalardan kullanılacak kredilerde faiz desteği sağlanacaktır. Ayrıca, Kanun uyarınca yapılacak olan işlem, sözleşme, devir ve tesciller ile uygulamalar; noter harcı, tapu harcı, belediyelerce alınan harçlar, damga vergisi, veraset ve intikal vergisi, döner sermaye ücreti ve diğer ücretlerden ve banka ve sigorta muameleleri vergisinden muaf olacaktır.
RİSK TESPİTİ YAPTIRMAK ZORUNLU MU ?
Kanunda risk tespiti yaptırılması zorunluluğu bulunmamaktadır. Ancak, ülkemizde pek çok binanın; mühendislik hizmeti almadan yapıldığı, malzeme ve işçilik açısından teknik gerekliliklere uygun olmadığı, özellikle beton kalitesinin çok düşük olduğu ve deprem açısından risk taşıdığı belirlenmiştir. Bu yüzden, konutunda güven ve huzur içerisinde yaşamak isteyen, oturduğu binanın riskli olabileceğinden şüphelenen her vatandaşın risk tespiti yaptırması uygun olacaktır.
RİSKLİ YAPININ TESPİT MASRAFLARI VE YIKIM MASRAFLARINI KİM ÖDEYECEK ?
Riskli yapı tespitleri ve yıkım işlerinin masraflarını malikler karşılayacaktır. Riskli yapı tespiti ile yıktırma işlemlerinin Bakanlık veya İdare tarafından yapılması hâlinde, tespit işleminin masrafı ile yıktırmanın masrafları, ilgili tapu müdürlüğüne bildirilecek ve tapu müdürlüğünce, binanın paydaşlarının müteselsil sorumlu olmalarını sağlamak üzere tapu kaydındaki arsa payları üzerine, masraf tutarında müşterek ipotek belirtmesinde bulunulacaktır.
2/3"LİK ÇOĞUNLUK İLE ALINAN KARARA KATILMAYANLARIN HİSSELERİ NE OLACAK ?
2/3"lik çoğunluk ile alınacak karara katılmayanların bağımsız bölümlerine ilişkin arsa payları, rayiç değerinden az olmamak üzere anlaşma sağlayan diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılacak. Paydaşlara satış olmaz ise, bu paylar, Bakanlıkça satın alınacak ve 2/3 çoğunluk ile alınan karar uyarınca değerlendirilecektir.
RİSKLİ ALAN İÇERİSİNDE KALAN RİSKSİZ BİNALARIN DURUMU NE OLACAK ?
Riskli alanda risksiz bina bulunması hâlinde, bu binalar uygulama dışı tutulabilecektir. Böyle bir durumda, risksiz binanın bulunduğu alan ifraz edilebilecek, ifraz imkânı yok ise maliklerin anlaşması hâlinde binanın hâlihazır durumu korunabilecektir. Ancak, uygulama bütünlüğü bakımından gerekmesi hâlinde, risksiz binalar, malikleri ile yapılacak anlaşmalar çerçevesinde yıkılabilecektir.
RİSKLİ ALANDA KİRA YARDIMI İÇİN NEREYE BAŞVURULACAK ?
Riskli alandaki malikler, kiracılar veya sınırlı ayni hak sahipleri kira yardımı için, riskli alan için Bakanlığımıza veya yetkilendirilen İdareye başvuru yapacaktır. Bu alanlarda yapılacak kira yardımı bedeli proje bazında belirlenecektir.
RİSKLİ BİNA ÜZERİNDE İPOTEK VAR İSE BİNA YIKTIRILABİLİR Mİ VE İPOTEĞİN DURUMU NE OLUR ?
Kanun"a göre, riskli binaların sicilinde bulunan aynî ve şahsî haklar ile temlik hakkını kısıtlayan veya yasaklayan her türlü şerh (meselâ ipotek hakkı), riskli bina yıktırıldıktan sonra hisseler üzerinde devam edecektir. Bu yüzden, üzerinde ipotek olması riskli binanın yıktırılmasına engel teşkil etmeyecektir.
KİRACILAR KANUN HÜKÜMLERİNDEN FAYDALANABİLECEK Mİ ?
Kanun kapsamında kiracılara taşınma masrafları dikkate alınarak bir defaya mahsus olmak üzere kira yardımı yapılabilir. Kiracıların konut satın almak istemeleri halinde Bakanlık ile protokol imzalayan bankalardan alınacak kredilere faiz desteği verilebilecektir.
RİSKLİ BİNADAKİ MALİKLER AYNI BANKADAN KREDİ KULLANMAK ZORUNDA MI ?
Riskli binadaki maliklerin hepsinin aynı bankadan kredi kullanma zorunluluğu bulunmamaktadır. Malikler kredi için Bakanlığımız ile protokol imzalayan bankalardan istediklerine başvurabilirler. Ancak, malikler münferit olarak konut edinmek yerine, birlikte yeni bir bina yaptırmak istiyorlar ise aynı bankadan kredi kullanmaları gerekecektir.
KONUT İÇİN BANKALARDAN NE KADAR VE KAÇ YIL VADELİ KREDİ KULLANILABİLİR ?
Bağımsız bölüm başına en fazla 100.000 TL kredi kullanılabilir. Kredi geri ödemeleri, 2 yıl anapara geri ödemesiz ve 10 yıl vadeli olarak gerçekleşecektir.
 
Kentsel dönüşümün ilk adımı nedir?
Kentsel dönüşüm için öncelikle yaşadığınız binanın risk tespitini yaptırmanız gerekiyor.
Riskli binalar nasıl tespit edilecek?
Riskli
 binaların tespiti, maliklerin tapu ve kimlik fotokopisi ile yapacakları
 müracaat üzerine, Bakanlığımızca lisans verilen ve listesi Çevre ve 
Şehircilik Bakanlığının resmi internet sitesi ile 
www.kentseldonusum.gov.tr adresinde güncel olarak yayımlanan kurum veya 
kuruluşlarca yapılacaktır.
 
Risk tespiti yaptırmak zorunlu mu? 
Kanunda
 risk tespiti yaptırılması zorunluluğu bulunmamaktadır. Ancak, Ülkemizde
 pek çok binanın; mühendislik hizmeti almadan yapıldığı, malzeme ve 
işçilik açısından teknik gerekliliklere uygun olmadığı, özellikle beton 
kalitesinin çok düşük olduğu ve deprem açısından risk taşıdığı 
belirlenmiştir. Bu yüzden, konutunda güven ve huzur içerisinde yaşamak 
isteyen, oturduğu binanın riskli olabileceğinden şüphelenen her 
vatandaşın risk tespiti yaptırması uygun olacaktır. 
 
Eski ve yıpranmış durumda olan binalar için de risk tespit yapılacak mı?
Kanun
 hükümlerinden faydalanılabilmesi için malikler tarafından 
Bakanlığımızca lisans verilen kurum veya kuruluşlara risk tespitinin 
yaptırılması şarttır. 
 
Binanın risk tespitini yaptırabilmek için maliklerin 2/3 çoğunluğu gerekli midir?
Binanın
 risk tespitini yaptırmak için maliklerin 2/3 çoğunluğu ile karar 
alınmasına gerek yoktur. Risk tespiti için maliklerden birinin müracaatı
 yeterlidir. 
 
Risk tespiti yaptırmak isteyen bir malike diğer maliklerin engel olması halinde ne yapılacak? 
Riskli
 binaların tespitini, tahliyesini ve yıktırılmasını engelleyenler 
hakkında Türk Ceza Kanunu"nun ilgili hükümleri uyarınca Cumhuriyet 
Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulacaktır.
 
Risk tespitinin maliyeti ne kadardır? 
Bakanlığımız birimlerince yapılacak risk tespitinde kullanılacak fiyatlar aşağıda gösterilmiştir. 
 
Bina Büyüklüğü    Sabit Fiyat    m² Birim Biyatı
 
Bina Büyüklüğü    Sabit Fiyatm2 birim fiyatı
500 m2’ye kadar-2.25 TL
500 ile 1.000 m2 arası1.125,00 TL1,75 TL
1.000 m2’den büyük2.000,00 TL1,00 TL
 
Örnek 1: 400 m2 bir bina için:400x2.25=900,00 TL
Örnek 2: 750 m2 bir bina için:1.125,00 + (750-500) x 1.75= 1.562,50 TL
Örnek 3:1.500 m2 bir bina için:2.000,00+ (1500-1000) x 1,00=2.500,00 TL
 
Riskli bina tespitine itiraz edebilir mi? 
Riskli
 olarak tespit edilen binalar tapu müdürlüğüne bildirilecek ve tapu 
kütüğüne işlenecektir. Malikler, tapu müdürlüğünce yapılacak tebligattan
 itibaren (15) gün içinde, İstanbul, İzmir, Bursa’da Altyapı ve Kentsel 
Dönüşüm Müdürlüklerine, diğer illerde ise, Çevre ve Şehircilik İl 
Müdürlükleri’ne verecekleri bir dilekçe ile riskli yapı tespitine itiraz
 edebilirler. 
 
Riskli bina tespitine yapılan itirazları kim inceleyecek? 
Riskli
 bina tespitine yapılan itirazları, (4)’ü Üniversitelerce ve (3)’ü 
Bakanlıkça belirlenen ve (7) üyeden oluşan Teknik Heyet inceleyecektir. 
Teknik Heyetin, riskli bina raporunu uygun bulması halinde rapor 
kesinleşecek ve yıkım süreci başlayacaktır. İtiraz sonucunda binanın 
riskli olmadığına karar verilmesi halinde tapuya konulan şerh 
kaldırılacaktır. 
 
Riskli yapılarda elektrik, su ve doğal gazın kesilmesi vatandaşı mağdur etmeyecek mi?
Kanuna
 göre, riskli alanlardaki yapılar ile riskli yapılara verilen elektrik, 
su ve doğal gaz hizmetleri durdurulabilecektir. Burada amaç, vatandaşı 
mağdur etmek değil, tam aksine can güvenliği bakımından, vatandaşın 
riskli olan bir binada oturmasına engel olmaktır. Yani, vatandaşın hayat
 hakkının gözetilmesi söz konusudur. 
Riskli binanın yıktırılması süreci nasıl işleyecek?
Riskli
 bina tespitinin kesinleşmesinden sonra bu binaların yıktırılması için 
maliklere 60 günden az olmamak üzere süre verilecek, bu süre içinde 
riskli binaların yıktırılıp yıktırılmadığı kontrol edilecek, 
yıktırılmamış ise 30 günden az olmak üzere ek süre verilecek ve verilen 
bu süreler içinde maliklerce riskli yapılar yıktırılmaz ise, yıktırma 
işlemleri mahallî idarelerin de iştiraki ile mülki amirler tarafından 
gerçekleştirilecektir.
 
Riskli binanın yıktırılması için maliklerce bir karar alınması gerekir mi? 
Riskli
 olarak tespit edilen ve itiraz süreci sonunda riskli olduğu kesinleşen 
binaların yıktırılması Kanunun emredici hükmüdür. Yıkım konusunda 
maliklerce herhangi bir karar alınmasına veya anlaşma sağlanmasına gerek
 yoktur. 
 
Riskli binayı tahliye etmeyen malikler veya kiracılar hakkında ne yapılabilir?
Riskli
 binanın yıktırılması için maliklere verilen süreler içerisinde riskli 
binayı tahliye etmeyen malik veya kiracılar İstanbul, İzmir ve Bursa’da 
Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Müdürlükleri’ne, diğer illerde ise Çevre ve 
Şehircilik İl Müdürlükleri’ne bildirilir.
 
Riskli yapıların 
tespiti, tahliyesi ve yıktırma iş ve işlemlerini engelleyenler hakkında,
 işlenen fiil ve hâlin durumuna göre 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı 
Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uyarınca Cumhuriyet başsavcılığına 
suç duyurusunda bulunulur. 
 
Riskli bina üzerinde ipotek var ise bina yıktırılabilir mi ve ipoteğin durumu ne olur?
Kanun’a
 göre, riskli binaların sicilinde bulunan aynî ve şahsî haklar ile 
temlik hakkını kısıtlayan veya yasaklayan her türlü şerh (meselâ ipotek 
hakkı), riskli bina yıktırıldıktan sonra hisseler üzerinde devam 
edecektir. Bu yüzden, üzerinde ipotek olması riskli binanın 
yıktırılmasına engel teşkil etmeyecektir.
- Kanun kapsamında yapılacak yardım ve destekler nelerdir? 
Riskli
 alanlarda, rezerv yapı alanlarında veyahut riskli binalarda yaşayan 
vatandaşlarımıza talepleri doğrultusunda 18 aya kadar kira yardımı 
yapılacak veyahut bankalardan kullanılacak kredilere faiz desteği 
sağlanacaktır. 
Ayrıca, Kanun uyarınca yapılacak olan işlem, 
sözleşme, devir ve tesciller ile uygulamalar; noter harcı, tapu harcı, 
belediyelerce alınan harçlar, damga vergisi, veraset ve intikal vergisi,
 döner sermaye ücreti ve diğer ücretlerden ve banka ve sigorta 
muameleleri vergisinden muaf olacaktır.
 
- Kira veya faiz desteğinden kimler faydalanabilir? 
Anlaşma
 ile tahliye edilen, yıktırılan veya kamulaştırılan binaların; 
malikleri, kiracıları ve sınırlı ayni hak sahibi olarak bu binaları 
kullananlar Kanun kapsamında yapılacak yardım ve desteklerden 
faydalanabilir.
 
- Kira veya faiz desteğinden faydalanmanın şartı nedir? 
Kanunda belirtilen yardım ve desteklerden faydalanabilmenin şartı riskli binanın anlaşma ile tahliye edilmesidir. 
 
-Kira veya faiz desteği almak için maliklerin 2/3 çoğunluk ile anlaşması şartmıdır?
Kira yardımı almak veya faiz desteğinden yararlanmak için maliklerin kendi aralarında anlaşma yapması şartı bulunmamaktadır.
 
 
 
Malikler kira yardımı için hangi evraklarla nereye başvuracak?
Riskli binadaki malikler;
• Bağımsız bölümü gösterir tapu belgesi, 
•
 Arsa paylı tapular için, nüfus müdürlüğünden alınan adrese dayalı nüfus
 kayıt örneği veya üzerine kayıtlı olan son üç aya ait elektrik, su, 
doğalgaz veyatelefon faturalarından birisi, 
• Nüfus cüzdanı fotokopisi, 
• Riskli bina tespit raporu inceleme formu,
• Konutun tahliye edildiğine dair yeni adresini gösterir adrese dayalı nüfus kayıt örneği,
ile
 birlikte İstanbul, İzmir ve Bursa’da Altyapı ve Kentsel Dönüşüm 
Müdürlüklerine, diğer illerde ise Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerine 
başvuracaktır. 
 
- Kiracılar Kanun hükümlerinden faydalanabilecek mi? 
Kanun
 kapsamında kiracılara taşınma masrafları dikkate alınarak bir defaya 
mahsus olmak üzere kira yardımı yapılabilir. Kiracıların konut satın 
almak istemeleri halinde Bakanlık ile protokol imzalayan bankalardan 
alınacak kredilere faiz desteği verilebilecektir.
 
Kiracı veya sınırlı ayni hak sahipleri kira yardımı için hangi evraklarla nereye başvuracak? 
 Riskli binada kiracı veya sınırlı ayni hak sahibi olarak ikamet edenler;
• Nüfus cüzdanı fotokopisi, 
•
 Kiracı veya sınırlı ayni hak sahibi üzerine kayıtlı su, elektrik, 
telefon, doğalgaz faturalardan birisi veya riskli binada oturduğunu 
gösteren nüfus müdürlüğünden alınmış adrese dayalı nüfus kayıt örneği,
•
 Konutun tahliye edildiğine dair yeni adresini gösterir adrese dayalı 
nüfus kayıt örneği, ile birlikte İstanbul, İzmir ve Bursa’da Altyapı ve 
Kentsel Dönüşüm Müdürlüğüne, diğer illerde ise Çevre ve Şehircilik İl 
Müdürlüğüne başvuracaktır. 
Kiracı veya sınırlı ayni hak sahibi olarak işyeri işletenler kira yardımı için hangi evraklarla nereye başvuracak? 
Riskli binada kiracı veya sınırlı ayni hak sahibi olarak işyeri işletenler;
• Nüfus cüzdanı fotokopisi, 
• Kiracı veya sınırlı aynı hak sahibine ait vergi levhası,
• İşyerinin tahliye edildiğine dair güncel vergi levhası,
ile
 İstanbul, İzmir ve Bursa’da Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Müdürlüğüne, 
diğer illerde ise Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne başvuracaktır. 
 
Malikler ve Kiracılara kaç ay ve ne kadar kira yardımı yapılacak?
Aylık
 kira bedeli, her yıl Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan 
Tüketici Fiyatları Endeksi oranında güncellenecektir. Kira yardımının 
süresi azami 18 aydır. Kiracılara taşınma masrafları dikkate alınarak 
bir defaya mahsus olmak üzere kira yardımı yapılır. Kiracılara 2013 
yılında defaten ödenecek kira yardımı miktarı aşağıdaki tabloda 
gösterilmiştir.
 
 XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
 
- Bağımsız bölümü hisseli olan malikler konut kredisi veya kira yardımı talebinde bulunabilirler mi?
Evet, bulunabilirler, ancak kredi veya kira yardımından hisseleri oranında faydalanırlar.
 
- 6306 sayılı Kanun kapsamında hak sahiplerince kullandırılacak krediler sadece  bankalardan mı temin edilir? 
Katılım Bankalarından da fon kullanılabilir mi?
6306
 sayılı Kanun kapsamında hak sahiplerince bankalardan kullanılacak 
kredilere sağlanacak faiz desteğine ilişkin Kararda geçen 
Banka 
ifadesi Bakanlık ile protokol imzalaması kaydıyla kredi sağlayacak 
mevduat ve katılım bankalarını, Faiz ibareleri de katılım bankaları 
tarafından 6306 sayılı Kanun kapsamında sağlanacak fonlar için kâr 
payını ifade eder.
 
- Kanun kapsamında hangi bankalardan kredi alınabilir?
Kanun
 kapsamında protokol yapılmış bankaların listesi Çevre ve Şehircilik 
Bakanlığının resmi internet sitesinde ve www.kentseldonusum.gov.tr 
adresinde yayınlanmaktadır. 
 
- Riskli binadaki malikler aynı bankadan kredi kullanmak zorunda mı?
Riskli
 binadaki maliklerin hepsinin aynı bankadan kredi kullanma zorunluluğu 
bulunmamaktadır. Malikler kredi için Bakanlığımız ile protokol imzalayan
 bankalardan istediklerine başvurabilirler. Ancak, malikler münferit 
olarak konut edinmek yerine, birlikte yeni bir bina yaptırmak istiyorlar
 ise aynı bankadan kredi kullanmaları gerekecektir. 
 
- Faiz desteği kredi bitimine kadar devam edecek mi?
Faiz
 desteği, kredi süresince devam edecektir. Ancak, hak sahipleri 
tarafından geri ödemesi yapılmayan krediler için faiz desteği ödemeleri 
durdurulacaktır. 
 
- Konut için bankalardan ne kadar ve kaç yıl vadeli kredi kullanılabilir?
Bağımsız
 bölüm başına en fazla 100.000 TL kredi kullanılabilir. Kredi geri 
ödemeleri, 2 yıl anapara geri ödemesiz ve 10 yıl vadeli olarak 
gerçekleşecektir. 
 
- İşyeri için bankalardan ne kadar ve kaç yıl vadeli kredi kullanılabilir?
Bağımsız
 bölüm başına en fazla 100.000TLkredi kullanılabilir. Kredi geri 
ödemeleri, 2 yıl anapara geri ödemesiz ve 7 yıl vadeli olarak 
gerçekleşecektir. 
 
- Birden fazla konutu veya işyeri olanlar ne kadar kredi kullanabilir? 
Birden fazla konutu veya işyeri olanlar adına faiz desteği sağlanacak toplam kredi tutarı 500.000 TL"yi geçemez.
Riskli alanlar nasıl belirlenir?
Riskli
 alanlar,  zemin yapısı ya da üzerindeki yapılaşma sebebiyle can ve mal 
kaybına yol açma riski taşıyan alanlardır. Riskli alanlar Bakanlar 
Kurulu Kararı ile belirlenir.
 
Bakanlar Kurulu Kararı 
alınabilmesi için hazırlanacak teknik raporun Bakanlığımızca uygun 
görülmesi ve Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının 
görüşünün alınması gerekmektedir.
 
Kimler riskli alan teklifinde bulunulabilir?
Riskli
 alanlar Bakanlık, TOKİ veya Belediyeler tarafından belirlenebileceği 
gibi, yaşadığı yerin riskli olduğunu düşünen vatandaşlarımız da 
Bakanlığımıza riskli alan teklifinde bulunabilir.
 
Riskli alan içindeki binaların ayrıca risk tespiti yapılacak mı?
Riskli alan ilan edilen yerlerdeki yapılar için tek tek riskli yapı tespiti yapılmasına gerek yoktur.
 
Riskli alanlardaki konutları yıkılanlar başka yerlere mi nakledilecek? 
Kanun
 kapsamında yapılacak dönüşümde öncelikli hedef  “yerinde dönüşüm”ü 
sağlamaktır. Ancak, teknik zorunluluklardan dolayı yerinde dönüşüm 
mümkün olmaz ise rezerv yapı alanları değerlendirilecektir.
 
Riskli alan içerisinde kalan risksiz binaların durumu ne olacak? 
Riskli
 alanda risksiz bina bulunması hâlinde, bu binalar uygulama dışı 
tutulabilecektir. Böyle bir durumda, risksiz binanın bulunduğu alan 
ifraz edilebilecek, ifraz imkânı yok ise maliklerin anlaşması hâlinde 
binanın hâlihazır durumu korunabilecektir. Ancak, uygulama bütünlüğü 
bakımından gerekmesi hâlinde, risksiz binalar, malikleri ile yapılacak 
anlaşmalar çerçevesinde yıkılabilecektir.
 
Riskli alanda başlamış inşaatlar devam edecek mi ve yeni ruhsat verilecek mi? 
Kanun kapsamındaki proje ve uygulamalar süresince, her türlü imar ve yapılaşma işlemleri geçici olarak durdurabilecektir.
 
Riskli alan içerisinde kalan binalar 60 gün içerisinde yıkılacak mı?
Riskli
 alan ilanından sonra öncelikle alanın mevcut durumu tespit edilecek, 
hak sahiplikleri belirlenecek, hak sahipleri ile anlaşma yoluna 
gidilecek ve tahliye ve yıkım işlemleri bu süreçlerden sonra 
başlayacaktır. 
 
Riskli alanda kira yardımı için nereye başvurulacak?
Riskli
 alandaki malikler, kiracılar veya sınırlı ayni hak sahipleri kira 
yardımı için, riskli alan için Bakanlığımıza veya yetkilendirilen 
İdareye başvuru yapacaktır. Bu alanlarda yapılacak kira yardımı bedeli 
proje bazında belirlenecektir.
 
Riskli alanda vatandaş kendisi veya müteahhit aracılığı ile konutunu yapmak isterse yine harçlardan muaf olacak mı? 
Riskli
 alanlarda, Bakanlık, İdare veya TOKİ tarafından değil de vatandaşlarca 
veya müteahhitlerce uygulamada bulunulması halinde, bu alanlardaki 
yapıların mevcut alanları için daha önce belediyelerce alınan harç ve 
ücretlere ilave olarak, sadece kullanım maksadı değişiklikleri ve yapı 
alanındaki artışlar için hesaplanan harç ve ücret farkları alınacaktır.
 
Kanun’un uygulanması ile ilgili olarak nereden bilgi alınabilir? 
Kanun’un
 uygulanması ile ilgili en doğru bilgiler Altyapı ve Kentsel Dönüşüm 
Hizmetleri Genel Müdürlüğü, İstanbul, İzmir ve Bursa’da Altyapı ve 
Kentsel Dönüşüm Müdürlükleri ve diğer illerde Çevre ve Şehircilik İl 
Müdürlükleri ile Alo 181 hattından alınabilir.
 
        
        
        
        
        
        
   
  







